G-LF7YX0XM5S מילה טובה לגוגל - פרויקט האמנות הדיגיטלי שלהם ממשיך לגדול
top of page
  • תמונת הסופר/תAmikam salant

מילה טובה לגוגל - פרויקט האמנות הדיגיטלי שלהם ממשיך לגדול



מילה טובה לגוגל - פרויקט האמנות הדיגיטלי שלהם ממשיך לגדול. אפשר כעת לצפות בחינם בכ- 50,000 עבודות מ-250 מוזיאונים ברחבי העולם. פרויקט האמנות הוא שיתוף פעולה ייחודי של גוגל עם כמה מוסדות האמנות המפורסמים ביותר בעולם, והוא נועד לאפשר לאנשים לגלות יצירות אמנות ולהציג אותן באופן מקוון וברמת פירוט יוצאת דופן. בעבודה משותפת עם למעלה מ-250 מוסדות, אנו מציגים באינטרנט עשרות אלפי יצירות אמנות של יותר מ-6,000 אמנים.


האתר Europeana, לדוגמה, מאפשר עוד מ2006 גישה ליצירות אמנות רבות, כך שגוגל לא החלה ברעיון חדש. אבל הכמות האדירה של הצילומים הדיגיטליים ע"י גוגל היא הרבה יותר משמעותית.


מאפיינים עיקריים

למעלה מ-55,000 יצירות אמנות מוצגות ברזולוציה גבוהה. חלקן צולמו בפירוט רב באמצעות טכנולוגיה מתקדמת לצילום תמונות ברזולוציה גבוהה במיוחד, כדי לאפשר לצופה לחקור את הפרטים עד לרמת משיחת המכחול והמרקם בדרך שאינה אפשרית במבט רגיל.

תוכלו לחקור ולחפש את אוספי פרויקט האמנות לפי שם האמן, שם היצירה, סוג האמנות, המוזיאון, הארץ, העיר או האוסף. ניתן לבחור יצירה מתוך למעלה מ-55,000 יצירות אמנות לפי הפרטים המעניינים אתכם, וליצור גלריה אישית משלכם. ניתן להוסיף תגובות לכל ציור ולשתף את האוסף כולו עם חברים ומשפחה. ניתן גם להשוות רישומים וציורים מוגמרים אלו לצד אלו, כדי לראות תצוגה אחרת של תהליך היצירה.


“The Dancing Couple” 🎨 Jan Steen (Dutch, 1626–1679) 📅 1663

האתר מאפשר לערוך סיורים וירטואליים במוזיאונים באמצעות טכנולוגיה דומה לזו של גוגל תצוגת רחוב (Street View). לצד כל ציור מוצג לוח מידע עם מידע נוסף על היצירה, יצירות נוספות של אומן וקטעי וידאו קשורים. במהלך הסיור יכולים גם משתמשי האתר ליצור אוסף מקוון של יצירות אמנות המועדפות עליהם ולהוסיף הערות, אותן ניתן לשתף עם משתמשים אחרים. עם הרחבת השירות באפריל 2012 תורגם האתר ל-18 שפות ונוספו לו מגוון שיפורים.



L'Eté, projet pour tapisserie” Paul Vera

מאחורי הקלעים

'עגלת הצילום' של Street View נבנתה במיוחד למטרה זו וצילמה תמונות ב-360 מעלות, באולמות גלריה נבחרים. לאחר מכן התמונות 'נתפרו' ביחד כדי לאפשר ניווט חלק בין יותר מ-385 חדרים בתוך המוזיאונים. מפות הפנים של הגלריות ניתנות גם לתצוגה ישירות מתוך Street View במפות Google.


מנגנון המועדפים


בשנתיים האחרונות מנגנון המועדפים של אוספי האמנות שופר ובקלות רבהניתן לשמר כל יצירת אמנות במועדפים שלכם בפרוייקט הזה , בהנחה שנכסתם דרך חשבון גוגל שלכם



ראו גם :

Google Arts & Culture, ברשת החברתית פייסבוק

· Google Arts & Culture, ברשת החברתית טוויטר

· Google Arts & Culture, ברשת החברתית אינסטגרם



155 צפיות0 תגובות
bottom of page