G-LF7YX0XM5S ההתפתחות המרשימה של Europeana.eu 
top of page
  • תמונת הסופר/תעמי סלנט

ההתפתחות המרשימה של Europeana.eu 

עודכן: 26 במאי 2022


הסיפרייה הדיגיטלית Europeana.eu

ה-Europeana.eu היא ספריה דיגיטילית  נרחבת ועשירה המספקת גישה למיליוני ספרים, ציורים, סרטים, פריטי מוזיאון וחומרים ארכיוניים שעברו דיגיטציה באירופה.


נכון ל2021 הועלו לספריית  Europeana.eu מעל 84 מיליון אובייקטים מכ-1,500 מוסדות, בעיקר מאירופה, בהם מוזיאונים מרכזיים כגון הרייקסמוזיאום באמסטרדם והלובר – לצד מוזיאונים וארכיונים מקומיים מכל המדינות החברות בהאיחוד האירופי. כל אלו יוצרים יחד אוסף המאפשר למשתמש לעיין במורשת המדעית והתרבותית של אירופה, מזו הפרהיסטורית ועד זו של ימינו. ציורי המונה ליזה של לאונרדו דה וינצ'י, נערה עם עגיל פנינה מאת יאן ורמיר, כתבי צ'ארלס דרווין ואייזק ניוטון והמוזיקה של וולפגנג אמדאוס מוצרט הן כמה מגולות הכותרת של הפרויקט.



הסיפריייה הדיגיטלית Europeana.eu

האובייקטים הדיגיטליים אינם מאוחסנים במחשב מרכזי, אלא נשארים ברשתות מוסדות התרבות אליהם הם שייכים. Europeana אוספת מידע קשור או מטה-דטה על האובייקטים, כולל תמונות תצוגה קטנות, שדרכם מתאפשר למשתמש לחפש את הפריטים, ולאחר שמוצא את שחיפש הוא יכול להקליק על הפריט וכך להגיע לאתר שמכיל את האובייקט המקורי.


למוסדות תרבות (ספריות, מוזיאונים, ארכיונים ואוספים אורקוליים) אסטרטגיות שונות בקיטלוג תוכן. גם למדינות השונות שיטות משלהן. על מנת להפוך את המידע לבר חיפוש, התוכן חייב להיות ממופה לפי תקן אחיד, המכונה "Europeana Semantic Elements" (אלמנטים סמנטיים של Europeana).




38 צפיותתגובה 1
bottom of page