G-LF7YX0XM5S הספריה הדיגיטלית החדשה של ACM נפתחת לציבור באופן חופשי
top of page
  • תמונת הסופר/תAmikam salant

הספריה הדיגיטלית החדשה של ACM נפתחת לציבור באופן חופשי



מבוא

האגודה לאמצעי מחשוב (ACM – Association for Computing Machinery), אחת מן האגודות החשובות בעולם בתחום מדעי המחשב, האגודה מוציאה לאור כתבי עת רבים. העיקרי שבהם הוא Communications of the ACM, המופץ לכל חברי האגודה. Journal of the ACM הוא כתב העת האקדמי של האגודה. כתבי עת נוספים מתמקדים בתחומים ספציפיים של מדעי המחשב, חלקם יוצאים לאור במסגרת קבוצות ההתמחות. חלק מכתבי העת יוצאים לאור בשיתוף פעולה עם אגודת IEEE (אגודה שחלק מפעילותה חופף לזו של ה-ACM). כמעט כל כתבי העת זמינים במקוון למנויים.


לרגל חגיגות ה-75 שלה, ACM פותחת חלק גדול מהארכיונים שלה, מה שהופך את 50 השנים הראשונות למידע דיגיטלי נגיש לכולם - יותר מ-117,500 מאמרים מהשנים 1951 עד 2000 - נגישות דיגיטלית מלאה לציבור ללא צורך בכניסה מותנת ססמה

ויקי ל. הנסון, מנכ"לית הקבוצה, ציינה שיוזמת הספרייה הדיגיטלית של ACM היא חלק ממאמץ רחב יותר להפוך את כל הארכיונים שלה לזמינים לציבור באמצעות גישה פתוחה עד 2025.

"המטרה שלנו היא שזה ייפתח בעוד כמה שנים, אבל יש עלויות אמיתיות מאוד הקשורות ל[עבודת הגישה הפתוחה]", אמרה הנסון. "יש לנו דגמים כדי שנוכל לשלם על זה."

בעוד הארגון עדיין עובד על מאמץ הגישה הפתוחה שלו, הוא ראה הזדמנות עתה להפוך את ה"קובץ האחורי" של החומרים והמאמרים שלו לזמין מבחינה דיגיטלית , בתזמון ליום השנה ה-75 לארגון.




76 צפיות0 תגובות
bottom of page