G-LF7YX0XM5S האוספים הדיגיטליים של אוניברסיטת הרווארד
top of page
  • תמונת הסופר/תAmikam salant

האוספים הדיגיטליים של אוניברסיטת הרווארד


האוספים דיגיטליים של הרווארד מספקים גישה חופשית וציבורית ליותר מ-6 מיליון פריטי מידע שעברו דיגיטציה מהאוספים שלהם- מאמנות עתיקה ועד כתבי יד מודרניים וחומרים אודיו ויזואליים.

האוספים הדיגיטליים של אוניברסיטת הרווארד מתעדים אמנויות, תרבות והסטוריה חברתית. כולל ציור, פיסול, צילום,רישום, הדפס, ארכיטקטורה, אמנויות דקורטיביות, עיצוב תיאטרון, מפות ותכניות. הכל מתוך הארכיונים, המוזיאונים, הספריות והאוספים האחרים שבאוניברסיטת הרווראד. חומר חדש מתווסף מדי יום.


בהמשך הסקירה תוכלו לקרוא גם על אוסף היודאיקה הדיגיטלי בהרווארד , הגדול מסוגו בעולם ועל אוסף הצילומים על ישראל , הגדול מסוגן בעולם ההולך ומתרחב מחודש לחודש !!

המעטפת הטכנולוגית

באמצעות רשומות מ-LibraryCloud API שלהם , פלטפורמה זו מנגישה מידע ממספר קטלוגים ומקורות נתונים של ספריות, לצד תמונות דיגיטליות ברזולוציה גבוהה המאפשרות למשתמשים, להגדיל ולהשוות תמונות מרובות זו לצד זו.

החיפוש באוספים הדיגיטליים שלהם מאד יעיל , לאחר החיפוש הראשוני נפתח סרגל מצד שמאל ובו אפשרויות סינון שונות, כולל חיפוש על פי טווח תאריכים.



ראו גם :




אוסף היודאיקה הדיגיטלי של אוניברסיטת הרווארד




לאוספים הדיגיטליים של אוניברסיטת הרווארד — שכבר כיום מכילים את מאגר המידע המקיף ביותר של יודאיקה ולימודי ישראל — יתווספו בקרוב יותר מחצי מיליון פריטים מארכיון אדריכלות ישראל (אא"י). המהלך יתרחש בעקבות הסכם שחתם מנהל הארכיון הפרטי, ד"ר צבי אלחייני, עם האוניברסיטה האמריקאית במסגרת שיתוף פעולה עם מחלקת היודאיקה של ספרייתה, שעוסקת זה שנים באיסוף של התרבות היהודית והישראלית. הדיגיטציה של הארכיון תנגיש אותו לקהל הרחב, דרך מנועי החיפוש של האוניברסיטה.

האוסף הראשון שהרווארד כבר החלה בסריקתו הוא של האדריכל והמעצב ארטור גולדרייך,ממייסדי המחלקה לארכיטקטורה בבצלאל בשנות ה–70, ורעייתו אדריכלית הפנים והמעצבת תמר דה־שליט, שהיתה מעורבת בין השאר בתכנון ועיצוב במת בית העם בירושלים במשפט אייכמן. האוסף הזה נבחר לפיילוט של פרויקט הדיגיטציה, מסביר אלחייני, "משום המנעד הרחב של התחומים שבהם עסקו בני הזוג, יחד ולחוד, מנעד שמאפיין גם את מגוון התחומים של הפריטים באוסף — מאדריכלות ועיצוב פנים דרך עיצוב גרפי, עיצוב מוצר, עיצוב תלבושות ובמה, רישום וצילום, וגם פרקים מרכזיים בהיסטוריה של החינוך לעיצוב ואדריכלות בישראל".

ראו גם :


בפרויקט נרחב ועתיר משאבים, משקיעה האוניברסיטה האמריקאית בסריקת חומרים ארכיוניים של התרבות הישראלית. הדיגיטציה - סריקת החומרים בפורמט דיגיטלי – תנגיש את התרבות הישראלית לציבור הרחב ותציל חומרים רבים מהשמדה. חוקרים, סטודנטים, עיתונאים ושוחרי תרבות יזכו בנגישות מיידית לחומרים רבים, שיועמדו לרשות הכלל בחינם (למעט ארכיון "קול ישראל": עקב בעיית זכויות יוצרים, רק חוקרי הרווארד יוכלו לגשת אליו)




ראו גם :



CURIOSity Digital Collections





404 צפיות2 תגובות
bottom of page