G-LF7YX0XM5S
top of page
תמונת הסופר/תAmikam salant

אוסף התצלומים הלאומי | לשכת העיתונות הממשלתית - Gov.il



"אוסף התצלומים הלאומי המהווה מעין "ספר היסטוריה מצולם" של מדינת ישראל, מאגד בתוכו תצלומי אירועים ואישים מרכזיים בחיי המדינה אשר תועדו על ידי צלמי לשכת העתונות הממשלתית לדורותיהם, החל מראשית המדינה ועד היום ואף מציג תצלומים של צלמים נוספים, חלקם טרם הקמת המדינה, אשר תרמו את אוספיהם לטובת אזרחי ישראל"


מלחמת העצמאות. בצילום, חברי ארגון ההגנה מניפים את דגל הלאום מעל המגדלור ביפו, לאחר כניעת העיר ( מתוך אוסף התצלומים הלאומי של לשכת העיתונות הממשלתית)




מחלקת הצילומים בלשכת העתונות הממשלתית הוקמה על ידי דוד אלדן ז"ל בשנת 1948 בהוראת משה פרלמן, אשר כיהן כ"מנהל הלשכה לעיתונאי חוץ", במטרה לשמר ולהפיץ צילומים מהמדינה הצעירה שאך קמה ולאפשר הצצה נדירה לאירועים היום יומיים שאיפיינו את התקופה.

צלמי לשכת העיתונות הממשלתית פועלים כצלמים הרשמים של מדינת ישראל. במסגרת תפקידם צלמי הלשכה מתעדים את ראשי המדינה - הנשיא, ראש הממשלה ,שרים וראשי ממשל לצד תיעוד של אירועים ממלכתיים ותמונות מחיי היום-יום בישראל שיש להם חשיבות הסברתית ,דוקומנטרית או ציבורית ארוכת טווח.

מגוון הנושאים העשיר, הכולל חברה, כלכלה, תעשייה, ביטחון, טבע, תשתיות, היי טק ועוד מעניק לאוסף התצלומים הלאומי מעמד חשוב ומרכזי בתיעוד הווי החיים והתרבות הישראלית. אוסף התצלומים הלאומי מונה מעל 160,000 צילומי סטילס מאורכבים בפירוט חלקן עוד לפני הקמת המדינה וכן אלפי שעות של תיעוד בווידאו החל משנת 1998.

עובדי מחלקת הצילומים עושים לילות כימים להעשרת אוסף התצלומים הלאומי מתוך שאיפה להראות את ארץ ישראל ומדינת ישראל בצבעים אמיתיים ולספר את סיפורן באמצעות תמונות.


תוכנת איחזור המידע :



ראש הממשלה יצחק רבין ורעייתו לאה מבקרים במחנה ההשמדה אושוויץ בפולין בשנת 1993.

צילום: צביקה ישראלי, לע"מ






308 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page